Svenska Saintpauliasällskapet

Forum för det som rör föreningen, saintpaulior och vår hemsida.
Aktuellt datum och tid: 2020-04-08, ons, 03:07

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: hej på er
InläggPostat: 2010-05-02, sön, 11:14 
I knopp!

:( Här händer det inte mycket alls , Går in ofta o kollar men icke sa nicke är det lönt att vara med så känns det för inte kommer det många heller på lokalträffarna sist kom 3 och visst var det trevligt till och med mycket trevligt men jag vill att det skall hända mer och det fixar jag ju inte själv . Isabel sa att jag inte skall ge upp men jag är på vippen att göra det . Har fått en mkt trevlig kontakt i Västerbotten sqrulan du har piggat upp mig tack för det. ha en bra söndag . :D

Inläggsrubrik: Re: hej på er
InläggPostat: 2010-05-02, sön, 20:30 
Småplanta

Håller verkligen med dig om att det är alldeles för lite aktivitet på forumet.
Hoppas att det blir bättre när det blir varmare.

InläggPostat: 2010-05-03, mån, 11:49 
Frö

Jag tror att många, liksom jag själv, ofta går in på forumet för att kolla om det hänt något nytt men inte kommer sig för med att skriva något själva. Själv har jag inte så mycket att berätta annat än att jag planerar en träff i Sollebrunnstrakten den 4 juli. Mer information kommer senare. Var det inte du Vonna som hade din mamma i mina trakter?
Jag har tillbringast mycket tid de senaste veckorna med att plantera om unga plantor, det är så härligt att se hur de riktigt spritter av liv då de får ny jord. Att vänta på den första blomningen är en av de absoluta höjdpunkterna med saintpauliaodling tycker jag. Skall blomman hålla vad den lovar enligt beskrivningen???
Annars planerar jag resan till årsmötet i Luleå. Jag och min man tar bilen upp och planerar att stanna till i Mora för att lasta visningsplantor från Görel. Vi tar denna tripp som en minisemester och jag ser verkligen fram emot några dagar i vacker natur (hoppas våren hinner komma till Norrland) och inte minst årsmötesdagen då jag hoppas få träffa många medlemmar och andra intresserade.
Avslutningsvis vill jag önska alla en trevlig vår och en ökad aktivitet på forumet!

InläggPostat: 2010-05-03, mån, 13:44 
Visningsplanta

:oops: Tack Vonna! Jag hoppas också att det blir mera aktivitet här och framförallt mera bilder, jag kommer med bilder senare men ännu har jag ju bara blad och dom har ni väl sett nog av. :lol:
Jag tittar gärna på några fina bilder, kanske nån har en favorit att visa!?

ps/ Vonna, jag kände mej mera som en terrorist och mailbombare! :roll:

InläggPostat: 2010-05-03, mån, 22:26 
Vinnare av pokal!

hej hopp! Ja det är roligt att plantorna blir så glada av omplantering. Jag har varit/är lite slö med just omplantering men nu när jag har sett hur det spritter i dem av nya jorden så skall jag försöka bli lite flitigare med det. Jag har en hel del som står alldeles för trångt.
:D

InläggPostat: 2010-05-04, tis, 10:53 
Vinnare av pokal!

Får väl dra mitt strå till stacken också, och prata lite :wink: . Är inne och kollar ibland, men skriver sällan, eller tom mycket sällan. Just nu har det satt igång en explosion av blommning i mina fönster, bland annat har jag 8 st som kommer från frö (köpt) som är så otroligt spännande att gå och vänta på. Mini skulle det bli enligt beskrivningen, och de kan nog räknas som mini eller halvmini allihop. Nu har 5 av dem slagit ut, 2 rosa lite klockformade, en ljusblå stjärna, en lila viol och en som är lite märkligare, en mörkblå som har väldigt smala blad, den ser ut som en pinwheel som tappat sidorna. Det är så roligt! Och tre kvar att vänta på! Sen blommar ju de andra också för fullt, vackrast just nu är en Aly's Crinolines och några Picasso. Tyvärr är jag ingen fena på det där med kamera, men jag kanske kan lura maken att hjälpa mig någon dag, så att ni också kan få se lite av det som visar sig i fönstren. I alla fall om jag kan få hjälp med hur jag sedan skall lägga in bliderna när jag väl har dem i datorn. Vill minnas att det står lite om det i någon tråd.

Ha det bra allihop med odlingen!

InläggPostat: 2010-05-05, ons, 08:47 
Grodd

Hej på er
Håller med Vonna otroligt tyst här. Ni måste vara många där ute som har något att berätta eller t.o.m sälja lite plantor och så.
Ha en bra dag

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]