Svenska Saintpauliasällskapet

Forum för det som rör föreningen, saintpaulior och vår hemsida.
Återvänd till hemsidan
Aktuellt datum och tid: 2010-09-06, mån, 15:25

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny trÃ¥d Svara pÃ¥ trÃ¥d  [ 21 inlägg ]  GÃ¥ till sida FöregÃ¥ende  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Sliza
InläggPostat: 2010-06-10, tor, 15:26 
Grodd

sqrulan skrev:
Sliza!
Jag kan inte skicka pm till dej, något är galet med inställningen eller kanske mej? Det har varit så hela tiden så jag skriver detta till dej här och nu:
Jag vill hemskt gärna köpa ett blad av dej men nu ska jag ta det lugnt (som jag skrev) jag har rotat många blad i vår av paulior o streppar. När dom nu ska få en plats i fönstrena så är det redan proppfullt med hoyor, femöringar,epiphyllums m.m...jag blir nästan galen för jag har ingen plats och att odla under lysrör känns inte bra men kanske jag hamnar där till slut?
Jag har flera ryska pauliablad som just nu ynglar av sig så om en månad kanske jag kan göra ett byte med dej om jag bara får kontroll över habegäret. :lol:

mvh / Ewa

Det är ingen fara, hojta bara till när du är redo :D Jag har själv väldigt ont om plats i fönstrena. Synd att de inte trivs i vatten, då hade jag haft mycket plats för den (stora akvarium MED djur)

InläggPostat: 2010-06-10, tor, 15:49 
I blom!

:lol: Hi hi...man är väl en knäppgök! Både lysrör o planer finns redan men jag försöker att slå mej själv på fingrarna, hjääääälp!
Innerst inne så vill jag bara ha 5-7 favorit krukväxter i varje fönster beroende på storlek på fönstret men ändå så blir det inte så!?

InläggPostat: 2010-06-10, tor, 15:52 
I blom!

Sliza skrev:
sqrulan skrev:
Sliza!
Jag kan inte skicka pm till dej, något är galet med inställningen eller kanske mej? Det har varit så hela tiden så jag skriver detta till dej här och nu:
Jag vill hemskt gärna köpa ett blad av dej men nu ska jag ta det lugnt (som jag skrev) jag har rotat många blad i vår av paulior o streppar. När dom nu ska få en plats i fönstrena så är det redan proppfullt med hoyor, femöringar,epiphyllums m.m...jag blir nästan galen för jag har ingen plats och att odla under lysrör känns inte bra men kanske jag hamnar där till slut?
Jag har flera ryska pauliablad som just nu ynglar av sig så om en månad kanske jag kan göra ett byte med dej om jag bara får kontroll över habegäret. :lol:

mvh / Ewa

Det är ingen fara, hojta bara till när du är redo :D Jag har själv väldigt ont om plats i fönstrena. Synd att de inte trivs i vatten, då hade jag haft mycket plats för den (stora akvarium MED djur)

Ohhh har du stora akvarium, vilka djur har du?
Jag har ett på 110liter som nu står tomt i källaren, har två katter. En norsk skogis (oäkta) men ser äkta ut och en vanlig bondkatt. Jag älskar djur.Här är min ögonsten=0)

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

InläggPostat: 2010-06-10, tor, 16:55 
Grodd

Vilken söt kisse du har!
För lite mer info om mina akvarium och självklart mer om mina blommor så kan du/ni kika in på Min blogg Egentligen så borde jag skicka länken till hemsidan men den är inte omgjord ännu så finns inget SP material där :(

InläggPostat: 2010-07-28, ons, 12:35 
I blom!

Sliza skrev:
Vilken söt kisse du har!
För lite mer info om mina akvarium och självklart mer om mina blommor så kan du/ni kika in på Min blogg Egentligen så borde jag skicka länken till hemsidan men den är inte omgjord ännu så finns inget SP material där :(

Jag kommer inte in på din Blogg! (lite försenat svar) :oops:

InläggPostat: 2010-07-30, fre, 18:36 
Grodd

sqrulan skrev:
Jag kommer inte in på din Blogg! (lite försenat svar) :oops:

Nej det har du helt rätt i, fick lov att låsa den häromveckan :x Du kan skicka din mail i ett pm om du vill in och kika nu istället :oops:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny trÃ¥d Svara pÃ¥ trÃ¥d  [ 21 inlägg ]  GÃ¥ till sida FöregÃ¥ende  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]