Svenska Saintpauliasällskapet

Forum för det som rör föreningen, saintpaulior och vår hemsida.
Aktuellt datum och tid: 2017-10-21, lör, 19:45

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 2012-04-15, sön, 22:01 
Vinnare av pokal!

Jag var på trädgårdsmässan i Älvsjö i fredags och idag - är helt slut i både ben och skalle! Alldeles för många nya plantor blev det, fattar inte riktigt hur det gick till... :? Kanske var en bidragande faktor att påsen med det jag handlade i fredags fick bo kvar i saintpauliasällskapets monter till idag, när jag ändå skulle göra en insats och arbeta i montern? Det var liksom lätt att glömma bort hur mycket man redan hade handlat då... :oops: Det blev en lång lista på getingar och annat i saintpauliaväg, och några Petrocosmea och Smithiantha och andra kusiner. Men jag ursäktar mig med att några sorter är till en kompis i Storbritannien, som "retur" för paket hon skickade till mig i höstas, så allt ska jag inte behålla själv.

Vilken tur att jag inte ska till mässan i Umeå om två veckor, för det skulle kosta alldeles för mycket både i plats, pengar och energi! :D

Har ni varit på några mässor eller växtevenemang nyligen, eller planerar ni att åka till några senare i år?

InläggPostat: 2012-04-16, mån, 19:54 
Vinnare av pokal!

Hejsan,
Ja det är lätt att dras med i kärleken o viljan att ha de små liven hemma
att njuta av :D
Hoppas benen mår lite bättre idag.
Ska till "Botan" förstås.
Kram Elisa

InläggPostat: 2012-04-18, ons, 11:24 
Vinnare av pokal!

Jag var också där i fredags. Men det var ju så mycket folk att det knappt gick att ta sig fram. Tyvärr blev det ändå så att några saintpaulior fick följa med hem, tillsammans med lite fröer. Hittade två avsomnade favoriter, Flashy Trail och Rob's Pewter Bells, så nu gör jag ett nytt försök med dem.

InläggPostat: 2012-04-18, ons, 17:43 
Vinnare av pokal!

Kul att du kommer till Uppsala Elisa! :)

Barbro, jag ska undersöka vad det var för besökssiffror på mässan i år - det enda jag vet är att det var ca 10400 på torsdagen, och det är några tusen mer än vad det brukar vara den mässdagen. Jag minns när det var 25000 på en lördag... snacka om packade sillar! Kul att du hittade igen gamla favoriter, Flashy Trail är en av mina absoluta favvisar :)

Ok då, kanske vågar jag lägga ut en lista på vad jag kom hem med... :oops: Observera att det är både till mig och till min kompis då... Det är mest getingar och lite annat än saintpaulior:

Aeolian Wasp
Alan's White Feather
Deadly Sting
DFO 499
Kassie's Mazarine Blue
Lilla Blåklockan
Lunar Lily
Marian's Star (variegerad sport)
Marian's Star
Raspberry Crisp
Senk's Vespa Verde
Skärt Litet Moln
Zima Ulybaetsya

Saintpaulia 'Sigi Falls'

Petrocosmea flaccida
P. forrestii
P. kerrii
P. minor
P. sericea

Smithiantha hybrid
S. hybrid av frön från Thad Scaggs (vit)
S. 'Speckled Salmon'

Achimenes 'Lady Lyttelton'

:shock:

InläggPostat: 2012-04-19, tor, 16:59 
Vinnare av pokal!

Oj, det var en hel del det! Tur du skall skicka vidare en del då!

Jag var också sugen på Skärt Litet Moln och Lilla Blåklockan, men de fick vara den här gången. Lunar Lily missade jag, hade jag sett den hade den nog fått följa med hem :lol:

Det var säkert mer folk på lördagen än fredagen, det är förmodligen värsta dagen, men jag trodde det skulle vara lugnt på fredagen, men jag bedrog mig. När jag gick vid två-tretiden hade det lugnat ner sig lite, var värre när jag kom vid tolv. Men då kunde jag inte stanna längre för vi skulle till landet. Annars har vi ibland gått dit söndag em, när det närmar sig stängning. Då brukar det vara lite lugnare, och på vissa håll är det rea! Fast bland saintpauliorna brukar det vara lite utsorterat... Kanske tur det :?

InläggPostat: 2012-04-19, tor, 17:19 
Vinnare av pokal!

Det var ganska utplockat på saintpaulior redan efter torsdagen, sa de som stått i montern då - verkar som att det nu är torsdag och fredag fm som är samlarnas besökstider, då har det varit ganska packat.

Lunar Lily hittade jag inte på mässan - jag fick några leveranser från bekanta som jag hade stämt träff med :-)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]